VODIČ ZA RAZLIČITE VRSTE ULJA

23.02.2018

Verovatno ste se zapitali koje ulje je pravi izbor za pripremanje određenog jela. Često se može čuti da je maslinovo ulje odlično za salate, ali nije dobro pržiti hranu na njemu jer ne trpi visoke temperature. A da li je zaista tako?

DA LI TREBA PRŽITI HRANU NA MASLINOVOM ULJU

maslinovo-ulje

Pre svega, važno je da ulje zagrevate do određene temperature kako ne biste poništili njegova hranljiva svojstva. Svako ulje ima svoju „tačku dimljenja“ do koje ga treba zagrevati. Ako ga pregrejete, ulje počinje da dimi, propada i ne treba ga upotrebljavati. Zbog toga su ulja sa višom tačkom dimljenja pogodnija za prženja. Neosnovano se misli da maslinovo ulje treba koristiti samo kao hladno ulje. Potvrđeno je da ono podnosi temperature od 190 stepeni, nekada i više, u zavisnosti od vrste, tako da potpuno bezbedno možete pržiti hranu na njemu.

KOKOSOVO, ULJE SEMENKI GROŽĐA, LANENO ILI SUSAMOVO ULJE

ulje

Kokosovo ulje je jedno od najzdravijih ulja i uspešno snabdeva ogranizam energijom. Bogato je zdravim zasićenim mastima i antioksidansima. Veoma je stabilno jer ima visoku tačku topljenja, zbog čega ga možete koristiti za pripremanje jela. Pored toga, ukoliko na kožu i kosu povremeno nanesete kokosovo ulje, povratiće njihov sjaj i elastičnost.

Ulje koje se pravi od semenki grožđa je odličan preliv za razna jela, jer ističe ukus namirnica i ne menja njihov ukus. Ovo ulje je pogodno za kratko prženje, budući da je bogato omega 6 masnim kiselinama, koje ne trpe temperaturu višu od 90 stepeni.

Sa druge strane, laneno ulje ne ostaje stabilno pri višim temperaturama, zbog čega se ne treba upotrebljavati za kuvanje. Ovo ulje je najbogatiji biljni izvor omega 3 masnih kiselina, koje poboljšavaju rad srca i krvnih sudova. Preporučeni dnevni unos lanenog ulja je 1-3 kašičice.

Susamovo ulje ima široku primenu – može se koristiti za prženje, pečenje i brzo dinstanje. Pored toga, može poslužiti kao izvrstan preliv za salate. Postoji tamno i svetlo susamovo ulje. Tamno je nerafinisano i dobija se pečenjem semenki susama. Ono ima nešto bogatiji ukus i aromu od svetlijeg, čije pečenje semena ne traje toliko dugo. 

 Sadrži velike količine lecitina, zbog čega ima izuzetnu stabilnost. U Kini i Japanu ono je omiljeni dodatak svim jelima!

Da biste komentarisali, morate biti prijavljeni.